Mysdagar i rosensjö

Helgen i uppsala var superkul. På fredagen blev det till johnens lycka bluesbrothers och på lördagen var det förfest hos oss med melodifestivalen och singstar. Rockgask-släppet blev askul, förutom den lilla incidenten på toan som vi alla nog gärna sluppit se, juuuh.

I söndags kom mamma och pappa till arlanda och plockade upp oss på vägen hem. Båda var bruna som chokladkakor och jättetrötta men såklart glada att se oss. Jag har fått träffa mina gulliga bröder som fyller nitton på torsdag (hjälp). Det är bara elle som fattas men hon kommer om tre veckor och ska mellanlanda hos oss i uppsala:) Längtar så..

Skulle vart på tekväll hos sandra men hon blev sjuk så det blev inget, tråkigt.
Pratatde med anna på skype istället, och hon berättade att hon skulle komma hem på påsk, så jävla underbart!

Var hos mormor och morfar och då kunde jag inte hjälpa att förundras över "gammal" kärlek. De är så himla söta mot varandra, mormor hjälper morfar med allt eftersom han är så skruttig. Och även fast han har så jobbigt så skojar han ändå med mormor och talar om för henne att han aldrig skulle klara sig utan henne. Fint!
Mamma fick värsta rycket sen när vi satt i bilen och bara, jag har tänkt på om jag verkligen varit en bra mamma, tyckte ni att jag fanns där? Jag visste inte vad jag skulle säga, fattar inte hur hon kan tänka så, trodde hon visst hur bra mamma vi tycker att hon varit/är. Hon syftade på att hon pluggat och jämt haft mycket och kanske inte hunnit hjälpa oss med läxor och göra så mycket saker ihop och så. Men herregud det är väl inte det viktigaste! Vi har alltid känt oss älskade vilket är det absolut viktigaste, knäppa mamma.

Ikväll åker vi tillbaks och det känns alltid för kort, får alltid en klump i magen, usch. Jag trivs ju så sjukt bra i uppsala och skulle aldrig kunna bo här, men jag längtar tills sommaren när jag får vara hemma med familjen lite längre.


Kommentarer
Postat av: elle

fan va manga mysdagar vi ska hemma i sommar!!

2009-03-12 @ 14:46:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0