Long time no see

Den engelska titeln får illustrera mitt just ny väldigt engelskspråkiga sinne. Min nya klass består till stor del av utbytesstudenter och jag har därför pratat massa engelska. Det är så kul! Förra helgens fältkurs som kändes som pest när vi åkte blev faktiskt riktigt kul tack vare alla söta amerikanskor, belgiskor, japanskor och kanadensare. Haha och så lite vanliga svenskar förstås! Till exempel en som pratar i sömnen varje natt :)
Vi lärde våra utlänningar fina svenska traditioner och uttryck. Vad sägs om grilla banan med choklad, bastu med tillhörande dopp efter, "kom hit gräsand" och "skithål". Det är inte annat än att man blir lite stolt!
Vi fick smaka en underbart god amerikansk tradition också - grillad marshmallows mellan choklad och kex = smors!

Andra grejer som har hänt är att vi bokat flyg till Kuala Lumpur. Kommande 50-årsdagar ska firas över jul och nyår med hela familjen, kommer bli underbart. Min och Jonatans plan är att ta oss ned till Singapore och sedan vidare till borneo där vi möter upp familjen.

Sommaren var underbar. Midsommar i dalarna hos anders var som vanligt äckligt mysigt, sommarkursen var överraskande kul, PIP var galet, jobbet var lite långtråkigt, besök till Hanna och lillehmmer var kämpigt med mycket vandrande, kvalitetstid hemma i rosensjö och ölme var välbehövligt osv. Lite sorg men ändå lättnad när världens finaste morfar fick somna in..

Nu ser jag faktiskt fram emot en mysig höst, men värmen inom räckhåll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0