Vaccinera er!

På nåt sätt har jag börjat se det som mitt mission att uppmana alla till att vaccinera sig. Känns som alla är helt anti bara för att. Men ärligt. Jag tycker också det är löjligt att alla får panik och ska tvätta händerna hela tiden. Jag är inte ett dugg rädd för att bli sjuk för jag tror det är väldigt liten risk att det skulle bli livshotande för just mig. Men man behöver kanske inte vara så egoistisk. Jag tänker på mina nära, till ex. mormor och morfar som kanske inte kommer vaccinera sig. Jag vill ju iaf se till att jag slipper smitta någon jag tycker om. Dessutom är det helt värdelöst att vi "vettiga" går och tar vaccin om ingen annan gör det, då har det ingen effekt. Så kom igen nu, släpa er till vaccinationslokalerna och ta en spruta, annars vill jag höra era motargument! Så det så :) 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men jag tycker att de är upp till var och en att göra som man vill, jag kommer antagligen inte att vaccinera mig. för det första så är det redan vaccinbrist så är de då inte bättre att dem i riksgruppen får sitt innan jag? för det andra så känner jag inget behov att göra det, jag förstår dem som kanske har mor och far föräldrar som dem inte vill ska bli sjuka men jag har inte det. sen finns det ju alltid biverkningar.

De är inte så att jag är anti bara för att.

Men jag tycker bara de har blivit en så jäkla hysteri över det hela. låt dem som behöver vaccin gör det först sen kan vi ta vi vanliga dödliga.

2009-11-04 @ 17:42:25
Postat av: barilla

bra sanna!!! vaccinera er god damnt it! man kan ju inte säga att man inte har nån "speciell" att smitta, man kan ju smitta nån random på stan som smittar nån annan och så vidare. det är ju det som är hela grejen, att stoppa epidemi!!!

2009-11-04 @ 18:56:15
Postat av: Anonym

ja det förstår väl jag med,men det känns som att en hel del blir sjuka av vacciner också. Varför tas inte detta upp?

Och varför kommer det sig att det är helt olika regler för vilka som får ta vaccinet i andra länder och i sverige.

jag känner iaf att vaccinet är alldeles för oprövat, man vet för lite helt enkelt.

Men som sagt, alla får gör som dem vill!!

2009-11-04 @ 19:30:20
Postat av: susanna

det är klart att det är upp till var och en. men eftersom alla håller på och propagerar för att man inte ska göra det känner jag att jag måste uttrycka min åsikt. och ja, typ alla som jag vet har tagit det har fått biverkninger. men det är ju faktiskt inte så konstigt eftersom man sprutar in själva viruset! men det är ju inget farligt (då hade faktiskt inte hela sverige blivit uppmanade att ta det). och det är ju sant att riskgrupperna såklart ska få först, men det ska de ju redan ha fått. dessutom har jag hört att de ska ha köpt in tillräckligt vaccin så alla kan få!

men men jag är inte så himla påläst så jag tänker inte påstå att jag vet allt men jag tycker iaf det verkar vettigt att ta det:)

2009-11-04 @ 19:53:43
Postat av: elle

frågan är vilket man anser är värst, potentiella biverkningar som vi inte har en aning om, eller risken att kanske smitta nån som kanske blir allvarligt sjuk. ja vill iaf inte riskera att ha på mitt samvete att ha smittat nån.

självklart finns de dom som ska få gå före i kön, och som är i mer behov av vaccinet än andra. för min egen del hade de inte spelat nån roll,men de finns risk att ja smittar folk som faktiskt kan dö, även om chansen kanske är liten. ja jobbar med barn å då får de iaf mig å tänka till väldigt noga..

2009-11-05 @ 14:30:35
Postat av: anna

gosh, vad vettiga alla är. själv återhämtar jag mig från min kulting-influensa fortf. var det i helgen min absoluta favorit uppsala-bo kommer på besök i hemskogarna?

2009-11-10 @ 23:04:58
URL: http://blabearspaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0